Ik ben een ervaren E-commerce specialist die voor grote internationale ondernemingen succesvol bedrijf kritische digitale marketing & sales systemen heb ontwikkeld, ingericht, verbeterd en beheerd. Ik heb ruime ervaring met het ontwikkelen en beheren van digitale diensten en services in nauwe samenwerking met alle relevante interne en externe stakeholders, alsmede het genereren van omzet / sales via online marketing (campagnes) voor deze diensten en websites.
Mijn passie en missie is het creëren of optimaliseren van de Customer Journey, digitale diensten en producten die een significante bijdrage leveren aan de bedrijfswaarde.
Siblu Vakantieparken: Ontdek onze campings in Frankrijk en Nederland Siblu Vakantieparken is eigenaar van 24 campings in de mooiste regio's van Frankrijk en Nederland. Ontdek onze mooiste bestemmingen aan de Franse of Nederlandse kust en verblijf in één van onze luxe accommodaties op de leukste parken met zwembaden en een ruim aanbod aan activiteiten en faciliteiten. Met meer dan 40 jaar ervaring kun je bij Siblu rekenen op en verzorgde en geslaagde vakantie!
Ik ben verantwoordelijk voor de BI (Rapportage, onderzoeken) voor Siblu zodat op basis daarvan relevante beslissingen genomen worden voor onder andere de yielding en pricing van de holiday accommodaties. De pricing, yielding, capacity management en acties voor Holiday Sales in
de markt vallen binnen mijn verantwoordelijkheid. Daarnaast ben ik verantwoordelijk dat alle business processen soepel verlopen voor zowel interne als externe stakeholder en optimliseertde processen om de ambities van Siblu te onderstuenen.
Verantwoordelijk voor alle E-commerce en marketingactiviteiten voor Siblu in de Nederlandse, Duitse en Belgische markten voor zowel de Holiday Sales als de Chalet Sales. Aansturing van een team van online content en markt managers.
Markt en concurrentie analyse
Online Marketing (Campagne beheer, budgetbeheer, analyse en bijsturing, KPI bepalen): SEA, SEO, Display, Affiliation, Partnering
Optimaliseren van de (Digitale) Customer Journey
CRM / E-mail strategie
Sales rapportages en prognose
Pricing en Revenu Yieldmanagement
Inrichten, beheer van Reserveringssysteem, klantenservice systemen en van parksystemen
Website inrichting
Dedicated Eigenaren omgeving
Koppeling met sales partners (zoals bijv Booking.com, Allcamps)
Accent Interactive BV is een Internetbureau uit Alphen aan den Rijn. Zij hebben ons gespecialiseerd in het bouwen, beheren en onderhouden webshops en websites in Magento 2, WooCommerce, WordPress website en maatwerk websites. Zij zijn een gedreven en creatief bureau met een solide basis. Door de ruime ervaring op het gebied van E-Commerce, Maatwerk websites en applicaties kunnen de experts niet alleen goed luisteren naar je antwoorden, ze kunnen ook strategisch meedenken, helpen draagvlak te creëren binnen je organisatie, adviseren en pro-actief met voorstellen komen. Zij zijn door Emerce uitgeroepen tot de top 10 van E-Commerce bedrijven in Nederland.
Digital / Marketing Projectleider, Center Parcs Europe
Capelle a/d IJssel | Juni 2011 - Oktober 2020Center Parcs Europe (onderdeel van Groupe Pierre et Vacance - Center Parcs) is een keten van 25 bungalowparken in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk met ruim 15.000 medewerkers.
Verantwoordelijk voor de Digital Customer Experience/ Customer Journey en de realisatie van specifieke projecten daarbinnen:
Het ontwikkelen van een App (voor Android en Apple)
Resultaten: 40.000+ downloads per maand, 120.000+ gebruikers per maand, €200.000+ per maand, 75% verlaging van de printkosten (wekelijkse plattegrond
Ontsluiten Park Reserveringssystemen naar het web om boeken van activiteiten mogelijk te maken
koppelen van het tafelreserveringen systeem aan de app: resulteerde in 25%+ van de reserveringen online
Onderhoud en ontwikkeling webshop, gewone website en een ''mijn- omgeving''
Armband/ Bracelet als vervanging voor sleutels en papier
Digitale Onsite Communicatie (Schermen/ Touchscreens)
Pre-arrival communicatie: verbetering van +10% conversie in emailfunnel
Andere Marketing projecten/ verantwoordelijkheden:
Nieuwe wayfinding strategie en implementatie (routing, bebordingsplannen, communicatie): Geheel nieuw plan van signage en bebording om de route aanduiding op het park te verbeteren
Implementatie/ aanpassing website en andere marketing kanalen voor juridische aanpassing van prijscommunicatie (verplichting om prijs inclusief alle vaste kosten te communiceren
Verantwoordelijk voor de realisatie van specifieke internet trajecten/ applicaties
De digitale Cadeaubon (ontwikkeld van scratch)
Totale traject: Idee fase, business case, ontwerp (functioneel en grafisch), bouw, implementatie (in boekingsmodule web en callcenter, koppelingen voor accountancy) en overdracht in bestaande organisatie
2010: omzet van €880K; 3.700 orders; uitfasering papieren proces via het Call Center
Verantwoordelijk voor de groei van de online omzet, verhoging van conversie en verkeer genereren naar de site van Center Parcs.
Strategie en implementatie van grote geïntegreerde (online) campagnes
Vertalen van de campagne naar online elementen (virals, banners, website)
Verbeteringen/ optimalisatie op basis van A/B testing en analyses (Analytics)
Actiewebsite en nieuwe onderdelen voor de website (Les Trois Forets, Events, Public Relations en Business Solutions)
Bepalen functionaliteiten, ontwerp, bouw, implementatie
Manager Internet winkels, TNT Post
Den Haag | Januari 2006 - Mei 2007TNT Post is een Nederlands postbedrijf actief in de Benelux en gaat tegenwoordig onder de naam PostNL verder. In 2015 had TNT Post 50.000 FTE. Eerdere organisatienamen waren PTT Post en TPG Post.
Ik was verantwoordelijk voor het beleid, de marketingstrategie, doorontwikkeling, herstructurering en operationeel beheer van het zakelijk postorderkanaal (Mailorder) en in 2007 ook voor het marketingbeleid van het consumenten postorderkanaal (Collect Club).
Initiëren en uitvoeren van (product)ontwikkeltrajecten en marktbewerkingsacties
Aansturing van projectteams van 2 tot 5 FTE (marketing en operationeel) Realisatie nieuwe online winkel, optimaliseren processen
Realisatie nieuwe zakelijke portal: www.tntpost.nl/zakelijk
Coördinatie van het webredactie team, aansturing van zoekmachine optimalisatie (SEO), zoekmachine marketing (SEA) en emailmarketing specialisten
Productmanager Zakelijk Markt (MKB), TNT Post
Den Haag | Juli 1999 - December 2005Verantwoordelijk voor het marketingbeleid Internet, EasyStamp en Bedrijfspostzegel. Initiëren + uitvoeren van (product)ontwikkeltrajecten en marktbewerkingsacties. Aansturing projectteams 2 tot 5 FTE.
Resultaten EasyStamp (voorloper van de digitale postzegel)
Conceptontwikkeling, marktpotentie bepalen, opstellen business case
Introductie: realisatie, ontwikkeling van achterliggende systemen, processen, procedures, introductiestrategie, reclamemateriaal Doorontwikkeling, ketenbeheersing en marketingbeleid van EasyStamp, waaronder bepaling beleid, uitvoering marketing activiteiten alsmede strategisch partnership met Esselte/ Dymo
Resultaten zakelijk website van TPG Post
Beheer, ontwikkeling en beleid: Conceptontwikkeling, nieuwe zakelijke portal, coördinatie van diverse (internet)marktonderzoeken, rapportages en verbeteracties en migratie naar een nieuwe site en implementatie van een CMS.
Activatie/ Actiemarketing: online marketing (internetsite, banners, email,, nieuwsbrieven, zoekmachine marketing etc.) en offline marketing (print, DM, radio)
Diverse: Initiëren en opzetten van partnerships o.b.v. delen van content
Projectleider, Corporate Communication Centre
Erasmus Universiteit Rotterdam | September 1997 - Juni 1999Het Corporate Communication Centre (CCC) is een gezamenlijk initiatief van het Rotterdam School of Management, Erasmus Universiteit en het zakenleven, and het doel is kennis te ontwikkelen en uit te breiden op het gebied van Corporate Communicatie.
Verantwoordelijk voor onderzoek en advisering op het gebied van corporate communicatie, reputatie, identiteit, imago en strategie op projectbasis.
Resultaten:
KPN: Bepaling van de uitgangspunten voor het lange termijn communicatiebeleid van KPN
NS Cargo: Bepaling identiteit + imago, vaststellen rode draad voor communicatie
Siemens België: Bepalen van de identiteit en imago van Siemens België Kredietbank: meten van de identificatie en motivatie van de medewerkers
OPLEIDING
Bedrijfskunde, Erasmus Universiteit Rotterdam
Rotterdam | 1990 - 1997Specialisatie: Marketing management
Scriptie: Vaststellen van de uitgangspunten voor het lange termijn communicatiebeleid van KPN
CURSUSSEN
2017 - 2019: Cursussen/ Trainingen: ''Beïnvloeden, overtuigen en verleiden'', ''Projectmanagement'' intern bij Center Parcs
2004 - 2006: Nima C (6 december 2006)
2004: Training persoonlijke effectiviteit, Boertien en Partners
NEVENACTIVITEITEN
2015 - heden Trainer/ Coach Voetbalteams Jeugd XerxesDZB
2007 - heden Nevenactiviteiten nu vallend onder SlimpieWeb Internet Services
2001 - 2003 Lid evenementen commissie Marketing TPG Post (skireis, karten etc...)
1992 - 2006 Diverse functies binnen korfbalvereniging RKC (voorheen Rozenburg) zoals Trainer/ Coach Jeugdteams, Bestuurslid (portefeuille PR, Ledenwerving en sponsoring), Webmaster. Tevens speciale evenementen georganiseerd als een 24-uurs korfbal toernooi ter ere van 80-jarig jubileum R.S.V. Rozenburg en Bedrijfskorfbaltoernooien