E-COMMERCE PRODUCTMANAGER

LinkedIn Profiel Walter Slimmens
CV Walter Slimmens - E-Commerce Product / Project manager

Ervaren E-commerce projectmanager met passie voor neerzetten en implementeren van (voor de organisatie) nieuwe zaken, van ideevorming tot bepalen requirements, van inrichting van interne processen tot de marketing introductie, van evaluatie tot doorontwikkeling.

Resultaten geboekt op het ontwikkelen van Apps, realiseren (en beheer) van webwinkels, mijn omgevingen en andere e-commerce applicaties.

Ervaring met marketing-, communicatie- en internetstrategie (nieuwsbrieven, social media, bannering, affiliates, SEA en SEO), maar met nuchtere en pragmatische instelling/ hands on mentaliteit om stapsgewijs de strategie (die bepaald is op klantanalyse) uit te voeren om de gestelde doelen te bereiken.

Digital/ Marketing Projectleider, Center Parcs Europe

Capelle a/d IJssel | Juni 2011 - heden

Center Parcs Europe (onderdeel van Groupe Pierre et Vacance - Center Parcs) is een keten van 25 bungalowparken in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk met ruim 15.000 medewerkers.

Verantwoordelijk voor de Digital Customer Experience/ Customer Journey en de realisatie van specifieke projecten daarbinnen:

Andere Marketing projecten/ verantwoordelijkheden:

    • Nieuwe wayfinding strategie en implementatie (routing, bebordingsplannen, communicatie): Geheel nieuw plan van signage en bebording om de route aanduiding op het park te verbeteren
    • Implementatie/ aanpassing website en andere marketing kanalen voor juridische aanpassing van prijscommunicatie (verplichting om prijs inclusief alle vaste kosten te communiceren

E-Commerce Projectmanager, Center Parcs Europe

Rotterdam | Juni 2007 - Mei 2011

Verantwoordelijk voor de realisatie van specifieke internet trajecten/ applicaties

    • De digitale Cadeaubon (ontwikkeld van scratch)
        • Totale traject: Idee fase, business case, ontwerp (functioneel en grafisch), bouw, implementatie (in boekingsmodule web en callcenter, koppelingen voor accountancy) en overdracht in bestaande organisatie
        • 2010: omzet van €880K; 3.700 orders; uitfasering papieren proces via het Call Center

Verantwoordelijk voor de groei van de online omzet, verhoging van conversie en verkeer genereren naar de site van Center Parcs.

    • Strategie en implementatie van grote geïntegreerde (online) campagnes
    • Vertalen van de campagne naar online elementen (virals, banners, website)
    • Verbeteringen/ optimalisatie op basis van A/B testing en analyses (Analytics)
    • Actiewebsite en nieuwe onderdelen voor de website (Les Trois Forets, Events, Public Relations en Business Solutions)
    • Bepalen functionaliteiten, ontwerp, bouw, implementatie

Manager Internet winkels, TNT Post

Den Haag | Januari 2006 - Mei 2007

TNT Post is een Nederlands postbedrijf actief in de Benelux en gaat tegenwoordig onder de naam PostNL verder. In 2015 had TNT Post 50.000 FTE. Eerdere organisatienamen waren PTT Post en TPG Post.

Ik was verantwoordelijk voor het beleid, de marketingstrategie, doorontwikkeling, herstructurering en operationeel beheer van het zakelijk postorderkanaal (Mailorder) en in 2007 ook voor het marketingbeleid van het consumenten postorderkanaal (Collect Club).

    • Initiëren en uitvoeren van (product)ontwikkeltrajecten en marktbewerkingsacties
    • Aansturing van projectteams van 2 tot 5 FTE (marketing en operationeel) Realisatie nieuwe online winkel, optimaliseren processen
    • Realisatie nieuwe zakelijke portal: www.tntpost.nl/zakelijk
    • Coördinatie van het webredactie team, aansturing van zoekmachine optimalisatie (SEO), zoekmachine marketing (SEA) en emailmarketing specialisten

Productmanager Zakelijk Markt (MKB), TNT Post

Den Haag | Juli 1999 - December 2005

Verantwoordelijk voor het marketingbeleid Internet, EasyStamp en Bedrijfspostzegel. Initiëren + uitvoeren van (product)ontwikkeltrajecten en marktbewerkingsacties. Aansturing projectteams 2 tot 5 FTE.

    • Resultaten EasyStamp (voorloper van de digitale postzegel)
        • Conceptontwikkeling, marktpotentie bepalen, opstellen business case
        • Introductie: realisatie, ontwikkeling van achterliggende systemen, processen, procedures, introductiestrategie, reclamemateriaal Doorontwikkeling, ketenbeheersing en marketingbeleid van EasyStamp, waaronder bepaling beleid, uitvoering marketing activiteiten alsmede strategisch partnership met Esselte/ Dymo
    • Resultaten zakelijk website van TPG Post
        • Beheer, ontwikkeling en beleid: Conceptontwikkeling, nieuwe zakelijke portal, coördinatie van diverse (internet)marktonderzoeken, rapportages en verbeteracties en migratie naar een nieuwe site en implementatie van een CMS.
        • Activatie/ Actiemarketing: online marketing (internetsite, banners, email,, nieuwsbrieven, zoekmachine marketing etc.) en offline marketing (print, DM, radio)
        • Diverse: Initiëren en opzetten van partnerships o.b.v. delen van content

Projectleider, Corporate Communication Centre

Erasmus Universiteit Rotterdam | September 1997 - Juni 1999

Het Corporate Communication Centre (CCC) is een gezamenlijk initiatief van het Rotterdam School of Management, Erasmus Universiteit en het zakenleven, and het doel is kennis te ontwikkelen en uit te breiden op het gebied van Corporate Communicatie.

Verantwoordelijk voor onderzoek en advisering op het gebied van corporate communicatie, reputatie, identiteit, imago en strategie op projectbasis.

Resultaten:

    • KPN: Bepaling van de uitgangspunten voor het lange termijn communicatiebeleid van KPN
    • NS Cargo: Bepaling identiteit + imago, vaststellen rode draad voor communicatie
    • Siemens België: Bepalen van de identiteit en imago van Siemens België Kredietbank: meten van de identificatie en motivatie van de medewerkers

OPLEIDING

Bedrijfskunde, Erasmus Universiteit Rotterdam

Rotterdam | 1990 - 1997

Specialisatie: Marketing management

Scriptie: Vaststellen van de uitgangspunten voor het lange termijn communicatiebeleid van KPN

CURSUSSEN

  • 2017 - 2019: Cursussen/ Trainingen: ''Beïnvloeden, overtuigen en verleiden'', ''Projectmanagement'' intern bij Center Parcs
  • 2004 - 2006: Nima C (6 december 2006)
  • 2004: Training persoonlijke effectiviteit, Boertien en Partners

NEVENACTIVITEITEN

2015 - heden Trainer/ Coach Voetbalteams Jeugd XerxesDZB

2007 - heden Nevenactiviteiten nu vallend onder SlimpieWeb Internet Services

2001 - 2003 Lid evenementen commissie Marketing TPG Post (skireis, karten etc...)

1992 - 2006 Diverse functies binnen korfbalvereniging RKC (voorheen Rozenburg) zoals Trainer/ Coach Jeugdteams, Bestuurslid (portefeuille PR, Ledenwerving en sponsoring), Webmaster. Tevens speciale evenementen georganiseerd als een 24-uurs korfbal toernooi ter ere van 80-jarig jubileum R.S.V. Rozenburg en Bedrijfskorfbaltoernooien